Hakkasin otsima lennupileteid Eestisse. Ega siitkandist muid variante väga ei olegi kui ainult Estonian Air ning Air Baltic. Mõlemad lendavad Berliinist. Küll eri lennujaamadest, aga linn on sama, nii et rongipileti raha on ikka sama suur.
Air Baltic avab 3. juulist ka Riia-Tartu liini, mille üle on mul väga hea meel. Läksin väikest hinnavõrdlust tegema.
20. juulil lendab Estonian Air Tallinnasse. Hind on 2489 krooni. Berliinist läheb lend 14.55, Tallinnas 17.40. Pagasit võib kaasa võtta 20 kg, kui peale ei taha maksta.
Tallinnast peab veel bussiga Tartusse sõitma. See teeb omakorda veel kusagil 130 krooni (ei mäleta, palju see tudengipilet hetkel maksab). Muidugi tuleb bussijaama saamiseks võtta veel kas buss või takso.
Ümmarguselt tuleks hind kokku 2625 krooni.
20. juulil lendab Air Baltic Berliinist Riiasse ning sealt Tartusse. Kellaaeg on nii sätitud, et ei pea kahe lennu vahepeal tundide viisi passima, vaid saab praktiliselt ühe lennu maandudes teisele jalutada (muidugi sel juhul on oht, et kui üks lend hilineb paarikümmend minutit, võib järgmisest maha jääda). Berliinist läheb lend kell 19.40 ja Tartusse jõuaksin 23.50.
Naljaks on see, et kui käisin nädal tagasi sama lennu hinda piilumas, oli see 133 eurot. Seekord näitab täpselt sama lennu hinnaks 119.66 eurot (~1878 krooni).
Air Balticu miinuseks on muidugi pagas. Ma pean siit kaasa võtma kogu oma varanduse, millega kevadel Soomest Saksamaale tulin. Seda on ühe suure seljakoti, ühe väikese kohvri ning käsipagasi-seljakoti jagu. Air Balticus tuleb iga pagasieseme eest eraldi maksta. 1 kott 10 eurot, 2 kotti 36 eurot.
Pagasi hind kergitaks reisihinna 156 euro (~2440 krooni) peale. On ikkagi odavam kui Tallinna kaudu tulles.
Lisaks jäi mulle Air Balticu kodukal üks veider punkt silma. Piletit ostes võib teha linnukese kasti (õigemini on linnuke seal vaikimisi juba olemas ja oled suht loll, kui seda ära ei võta) sellise lause juures: jah, maksan lisaks 13 eurot ning juhul kui lennuk hilineb Tartusse rohkem kui tund aega, saan 90-eurose kinkekaardi, mille saan järgmine kord Air Balticust pileteid ostes ära kasutada.
Höhh? No see on küll päris loll diil.
Esiteks, kui nad sellist asja üldse reklaamivad, siis mida see räägib AirBalticu suutlikkusest lennuaegadest kinni pidada? Pole just eriti usaldusttekitav.
Või ongi asi selles, et Air Baltic on lennuaegadest kinnipidamise uuringutes nii tabeli lõpus, et nad otsustasid selle enda kasuks tööle panna?
Teiseks, juhul kui lennuk ei hiline tund aega (tahaks loota, et enamasti seda ei juhtu), on inimesel 13 eurot maha visatud. Kui palju on inimesi, kes lähevad lennule ootusega, et lend hilineb ja nad saaksid selle läbi 'raha teenida'? Ma pakun, et mitte eriti palju.
Aga pileti kavatsen ikkagi ära osta. Linnukese korjan sealt lolli diili kastist ära ning palvetan, et lennuk Berliinist õigeaegselt välja läheb, et ma Tartu lennule jõuaks.
Ma pole kunagi Tartu lennujaamas käinud, nii et on täitsa põnev lennukiga oma kodulinna lennata.
Kui juba lendamisest jutt on, kas teid ka ärritab see, kui mingid inimesed lennuki maandudes alati aplodeerima hakkavad? Minu meelest on see äärmiselt totakas. Enamasti on need plaksutajad muidugi Lõuna-Euroopa riikide kodanikud või mingid murdeealiste kooligrupid.
Loomulikult on kõhe lennata, eriti kui maandumine on kohmakas või kui on palju turbulentsi. Aga juubeldada pärast igat lendu, et näe, seekord suutsid piloodid oma tööd hästi teha ja pääsesime eluga, on saatuse narrimine. Või näitab aplodeerimine seda, kuivõrd kõik need plaksutajad lennu ajal surmahirmuga võitlesid?
Mis veel totakas on - Ryanairi fanfaarid, mis kõlavad lennukis iga kord õigeaegselt maandudes. Jah, statistiliselt nad võivad olla esiotsas ja näiteks Ryanairi kodulehel ning muudel reklaammaterjalidel on selle fakti mainimine täiesti omal kohal. Aga lennukis tundub see fanfaar kuidagi tobe. Näiteks juhtudel, kui on eriti konarlik maandumine, reisijad hoiavad kramplikult käetugedest kinni ja neelatavad närviliselt, kujutades vaimusilmas ette kõiki võimalikke stsenaariumeid sellest, kuidas nüüd viimasel hetkel midagi viltu läheb. Ja siis lõpuks ratastega maad puudutades kuuled esimese asjana neid nõmedaid fanfaare. Umbes, et näete, kui suurepärased me oleme. Iroonia.
Olen Ryanairiga lennanud mitu korda ka nii, et lend on kõvasti hilinenud. Minu meelest oleks aus, kui sellistel lendudel kõlaks maandudes selline nukker, kaotust väljendav fanfaar. Siis oleks mäng õiglane - kiidame end, kui läheb hästi, aga raputame tuhka pähe, kui läheb halvasti.
Eriti kurb on mõelda selle Brasiilia lennu peale ja minna seejärel lendama. Samas kirjutas Arko Olesk, et vahetult pärast sellist lennuõnnetust ongi kõige mõttekam lennata, sest statistiliselt on praegu teise samasuguse õnnetuse toimumise tõenäosus nullilähedane.
Sedaviisi siis.
Peab koristama hakkama. Horsti saatuslikud sammud kõmisevad juba õhus.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
mm, mu meelest plaksutavad, palun nüüd vabandust, venelased ja muu slaavi rahvas. ma ju ikka lendasin seda riia-frankfurt-riia liini
ReplyDeleteja kõikaeg käis üks plaksutamine ja plaksutajate seas just venelased. selline kokkupuude mul. muudel lendudel pole seda kohanud.
aga mina ka ei tea üldse kus ja milline on tartu lennujaam????
Ma olen plaksutamist kohanud kõikvõimalikel eri reisidel. Polegi vist reisi, kus ei oleks plaksutatud. Tihti on need olnud itaallased, hispaanlased, aga tõepoolest, kui ma nüüd mõtlen, siis ka slaavlased tihti.
ReplyDeleteTartu lennujaam on Ülenurmes. Kui hakata Võru maanteed pidi linnast välja sõitma, siis mingi hetk näitab mu mäletamist mööda paremat kätt lennujaama silti. Aga täpsemalt ei tea, pole seal kunagi reaalselt kohapeal käinud.
Tartu lennujaamast on tegelt ju palju juttu olnud, juba aastaid räägiti, et tuleb teha uuendusi, et saaks rahvusvahelisi liine teenindada hakata. Mu meelest nad pidid natuke maandumisrada pikendama ja katet uuendama, lennutorni moodsat tehnikat soetama ja siis terminalihoonet vuntsima ja laiendama.
Pull ongi see, et Air Baltic hakkas ilma Tartu lennujaamaga kokku leppimata juba pileteid müüma. Tartus ei oldud kindel, kas neil ikka on selleks ajaks tööd valmis. Ja ega ei olegi. Seatakse sisse vist mingid ajutised ruumid reisijate vastuvõtmiseks. Ja siis augustist hakkab Estonian Air Tartust Stockholmi lendama. Mina ootan aga pikisilmi Tampere-Tartu liini...Näis, kas selline ka kunagi tuleb.
Tartu liini avamine tegi ka mulle rõõmu, katsetan augusti lõpus.
ReplyDeleteAga lendamise peale mõtlen ma pidevalt ja noh statistiliselt on nagunii suurem võimalus autoga sõites surma saada. Seega see osa mind ei kohuta. Pigem ma mõtlen, et kas inimesed, kes lennukites surma saavad, teavad enne, et see juhtub. Et kui oleks äkksurm, siis on ok. Aga kui käib igasugu raputamine, süsteemid lülituvad välja ja alles siis lülitub välja see õhurõhku hoidev süsteem. Mulle tundub, et surmast etteteadmine ei ole kuigi tore. Ehk siis kui olla lennuõnnetuses, siis ideaalsed stsenaariumid oleks:
a) elada see üle (kuigi siis on võimalus lõetada Raja tänaval);
b) surra äkksurma, soovitavalt une pealt;
c) kui on kinldasti vaja ette teada, siis minu egoism nõuab kõrvale mõnda kallist inimest, kellega saaks käest kinni hoida ja teineteisele nalju rääkida.
Vaevalt et väga palju selliseid juhtumeid on, kus käib ilma igasuguse ettehoiatuseta pauk ja läinud sa oledki. Enamusel juhtudest ikka vist tead paar minutit ette, mis nüüd juhtuma hakkab. Mõtle Copterline'i juhtumit. Või siis WTC-sse sõitnud lennukis olnud inimesi. Need ka vist teadsid ette.
ReplyDeleteKalli inimese vastu ei oleks minul ka midagi sellisel hetkel. Aga teisalt see oleks tõesti palju nõuda, sest niimoodi saaks see kallis inimene ju ka surma. Ja mõtle, kui on lapsed, siis üks vanematest võiks ikka alles jääda...
Ja ma arvan, et kui see kallis inimene ka kõrval oleks, siis need viimased minutid vaevalt et naljatledes mööduksid. Pigem oleks see vaikides sügavalt teineteisele silma vaatamine ja käest tugevalt pigistades kinni hoidmine. Ja selles pilgus oleks siis tõesti kõik olemas. Ühtegi sõna poleks vaja.
Oh, see on nii õudne, ei taha sellele mõelda. Teeme ikka nii, et meiega ei juhtu midagi, eksonju?
mis fanfaarid? ma olen küll mitmeid kordi ryan airiga sõit ja mingit fanfaari ei mäleta - ei tea, kas Liverpool-Riia liinil seda ei tehta? Või tehaksegi ainult saksa liinidel ? Või oled teistel liinidel ka tähele pannud?
ReplyDeleteJa plaksutavad minu kogemusel ka alati ida-eurooplased, ema arvas, et see on mingi nõuka-jäänuk kui käidi mingite logisevate lennukitega sotšis ja mujal omal ajal puhkusereisidel ja seal tuli tõesti jumalat paluda, et terve nahaga pääseks.
triin - hullud valikuvõimalused? See võib võimas ja maailma hirmasaim tunne olla teada, et põrutad 1000 kilti tunnis mingi plekk-karbi sees 10 000 kilomeetri kõrguselt otse maa poole...
aga lähedane inimene on küll vist viimane, keda sinna tahta julgeksin! Õudne ju! Mulle tundub, et päriselu kukub alati veidi ratsionaalsem ja kaalutletum välja kui märuli-või armastusfilmid, ma usun, et inimesel on parem elada kaotatud armastusega kui üldse mitte elada, ma ei saaks temalt seda ära võtta.
Teoreetiliselt on selliste teemade peale mõelda muidugi väga huvitav - mis oleks kui? kuidas ma käituksin? mis tunne see oleks?
aga praktikas ma arvan ma ei taha seda enne teada, kui ma absoluutselt pean
helin, ei juhtu suga midagi!
või peaks hoopis väike püss kogu aeg kaasas olema, et kui liiga hirmsaks läheb, saab endale otsa teha kiirelt
ReplyDeletemuidugi siin jääb võimalus, et ei läinudki nii hirmsaks....
Kata, sa oled siis järelikult alati olnud lendudel, mis hilinevad :)
ReplyDeleteFanfaaritamine on minu teada kõigil Ryanairi liinidel, see on nende firmapoliitika. Ma olen näiteks lennanud Soomest Lätti, Soomest Saksamaale ja Saksamaalt Hispaaniasse Ryanairiga, neil liinidel on küll fanfaarid olnud (kui hilinemisega lennud välja arvata).
väga hea, panen kirja...
ReplyDeleteja kauaks ma ei jää, raha tahab teenimist ja töö tegemist..
et kui tulen pühapää, siis lahkun hiljemalt esmaspäeva hilisõhtul :D
hetkel veel rongipileteid pole, aga kui bronnitud, siis annan kohe teada :)
kallime!